Gimnáziumi intézményegység
Az intézményegységek között a középiskola a legfiatalabb, legalábbis funkció tekintetében. (Az óvodai egység ugyan még ifjabb, de iskolai előkészítő formájában már régebben is, és nagyon eredményesen foglalkozott az intézmény ezzel a korosztállyal.)
A középiskolába – akárcsak a közneveléssel foglalkozó többi intézményegységbe is – csak a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat, Székhely Szakértői Bizottság (régi nevén a a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Mozgásvizsgáló Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye) szakértői ajánlásával lehet bekerülni.
A középiskola indításának legfőbb motívuma az volt, hogy a Mozgásjavító ne csak az általános iskola, de a teljes tankötelezettség idejére nyújthasson óvó, fejlesztő környezetet az arra felkészült tanulóknak, eljuttatva őket az érettségiig. Kezdetben – forma tekintetében – a gimnázium és a szakközépiskola is felmerült, mint lehetőség; ám a 2010-es szeptemberi induláskor a 17-es szakmacsoportra (kereskedelem, marketing, üzleti adminisztráció, XXVI-os szakképzési ágazat, kereskedelem) iskoláztuk be a hozzánk jelentkező fiatalokat. A szakképzés – napjainkra szinte állandósuló – struktúraváltozása okán mérlegelni kellett, hogy az eredeti gimnáziumi oktatási forma nem lenne-e célravezetőbb a mi speciális helyzetű fiataljaink számára.
2015 szeptemberétől már gimnáziumi nyelvi előkészítő osztályt indíthattunk, az időközben szakgimnáziumra átnevezett kifutó, valamint a gimnázium felmenő rendszerben, párhuzamosan működött 2018-ig, amikor az utolsó szakgimnazista osztály érettségizett.
A középiskola alapfeladata az érettségire felkészítő középiskolai képzés, normál közismereti kerettantervek alapján.
A középiskola 4 évfolyamos, általános tantervű gimnáziumi képzést folytat évfolyamonként egyetlen osztállyal. Az osztályban tanulók átlaglétszáma 10 fő, de a lemorzsolódások (netán évfolyamismétlések miatt) ez egy-két fővel több illetve kevesebb is lehet. A középiskolánkba járó sajátos nevelési igényű fiatalok nem csak a mi általános iskolánkból kerülhetnek be – sikeres felvételi eljárást követően – a gimnáziumba, de az integrációból is akad diák minden tanulócsoportban.
Büszkék vagyunk arra, hogy az odafigyelő képzés eredményeként tanulóink nagy része előrehozott érettségit tesz a 10. vagy 11. évfolyamot követően angol nyelvből, informatikából, digitális kultúrából. A kötelezően választott érettségi tárgyak között végzőseink egyre bátrabban mernek emelt szintű érettségit választani, amellyel a felsőoktatási felvételiken sikeresek.
Az osztályokban tanulók mindennapjait ugyan asszisztenseink segítik, de kiemelt cél a fiatalok önálló életre nevelése – nem csak az intézmény falai között, hanem a közlekedés, a lakhatás, az eredményes kommunikáció tekintetében egyaránt.
A gimnáziumi képzés során sem szakad el teljesen a középiskola a gazdasági/pénzügyi kompetenciák fejlesztésétől, hiszen a mi speciális helyzetű gyermekeink számára különösen
fontos, hogy erőforrásaikat (így az anyagi lehetőségeiket is) okosan kezeljék, hogy a munkaerőpiacon – és az élet egyéb területein is – sikeresen érvényesüljenek és tisztában legyenek helyzetükkel, képesek legyenek jogos érdekeik érvényesítésére. Így minden évfolyamon heti rendszerességgel illeszkednek az órarendbe a gazdasági ismeretek tantárgy órái.
Végzett tanulóink érettségi és felvételi eredményei alapján úgy tűnik, hogy a képzésünk sikeres, a felsőoktatásban, a felsőoktatási szakképzésben és a munkaerőpiacon is eredményesen képesek teljesíteni.