Temesvári diákok a Mozgásjavítóban

A Liceul Teoretic Special Iris iskola 5 középiskolás diákja (négy pedagógus kíséretében) március 31. és április 04. között intézményünkben vendégeskedett, egy Erasmus+ csoportos tanulói mobilitás keretében. 

A tevékenység célja az volt, hogy a látássérült diákok kipróbálják magukat egy új környezetben, tapasztalatokat gyűjtsenek, minél többet megtudjanak a magyar kultúráról, ezzel is növelve az európai kultúráról, értékekről szerzett ismereteiket, az európai közösséghez való tartozásukat, élményeket szerezzenek a sokszínű társadalomban. 

Színes programokkal készültünk számukra, amelyek során gimnazista és 8. évfolyamos tanulóink is csatlakoztak hozzájuk. A hétfői ismerkedés során igyekeztünk minél több információt megosztani velük az iskolánkról. Közben arra is jutott idő, hogy érdekes tények mentén hasonlítsuk össze Temesvárt és Budapestet, illetve a két országot. A sok-sok új információ után sporttal lazíthattak a diákok, amelyre a Vakok Iskolájába látogattak, ahol a sportolás előtt megnézték a csodálatos Nádor termet is. 

Kedden reggel munkatársaink gyönyörű népviseletben várták a vendégeket, és különböző néptáncokat tanítottak a csapatnak. A táncos kihívást angol nyelvű játékok követték, amelynek során a vendég és mozgásjavítós diákok József Attila altatóját tanították egymásnak saját nyelvükön. Ebéd előtt még volt idő az iskolakert meglátogatására is, ahol közösen vetettek borsót a diákok – képletesen a két iskola kertjébe. 

A szerda délelőtt a robotokkal telt, a Robotika műhelyben többféle kódolás várta a vendég diákokat, akikkel ezen a napon a 8.a osztály tanulói működtek együtt. A délelőtt második felében mindenki megalkothatta a saját világát, különféle képzőművészeti technikákat alkalmazva. Ebéd után a Zene Háza múzeumba látogattunk el közösen, amely újabb szeletét mutatta meg kultúránknak. 

Csütörtökön egésznapos kirándulásra indult a vendégcsapat – a vizek városában a Széchenyi fürdő meglátogatására esett a választásuk. A pénteki napot a Vakok Iskolájában kezdték, ahol a péktanulókkal együtt pogácsát és brióst sütöttek. A Mozgásjavítóba visszatérve nem maradt más hátra, mint értékelni a hétfőn megfogalmazott elvárásokat: minden résztvevő elmondta, a program során sikerült-e elérnie céljait. A programon való részvételről mindenki megkapta az igazolását, a sok-sok emlék, tudás és tapasztalat mellé. 

Érdekes és újszerű élmény volt a csapat fogadása számunkra is, és reméljük, a jövőben a mi intézményünk diákjaira is vár hasonló kaland. 

Minden szervező és programot lebonyolító munkatársnak, illetve valamennyi résztvevő diákunknak köszönjük az együttműködést – nélkületek nem sikerült volna.