Az integrációban tanuló általános iskolás diákjainkkal az AlaCool-túra program keretein belül eredetileg egy állatotthont szerettünk volna meglátogatni, de mivel az időjárás nagyon szeszélyes és nem volt túl ideális a kinti programra, ezért a Mozgásjavítóban ismerkedtünk az állatmentéssel és a felelős állattartással.
A program első felében egy kis témára hangolódó társasozás után, kolléganőnk Zsófi és Lord kutyus tartottak egy foglalkozást, amely során beszélgettünk a kutyákról, kutyatartásról, milyen szempontokat kell figyelembe venni, mikre kell tudatosan odafigyelni, ha kutyagazdik leszünk. Lordnak akadálypályát is építettünk, illetve mindenki egy trükköt is végrehajthatott Lorddal, aki jutifaliért és simogatásért cserébe mindent türelmesen és kedvesen megcsinált.
Egy tízórai szünet után pedig folytatódott a délelőtt további izgalmas állatos játékkal. Egy „ki vagyok én?” állatos játékkal két csoportra oszlott a csapat, az emlősök és a madarak csoportjára, majd a csapatnak megfelelő állatokhoz tartozó különböző tárgyakat kellett összegyűjteni gurulódeszkával. pl.: a madár csapatnak meg kellett találniuk a fürj tojást, sólyom sapkát, papagáj tollakat, képet 2 lábról és képet egy csőrről. Az emlős csapatnak pedig egy birkabőrt, kutya pórázt, tehéntejet, valamint egy 4 lábról és egy fogazatról készült képet kellett begyűjteni. Ezután többféle állati testrészeket lehetett megfogni; papagáj és nutria koponyát, tarajos sül tüskéjét, agancs rózsát és a legbátrabbak még egy medve manccsal is pacsizhattak. Egy barkóba játék során több különféle állatról is tanultunk érdekességet, majd az alkalom lezárásaképpen megnéztünk egy videót arról, hogy milyen állatmentési munka folyik a Fővárosi Állatkertben.