“- Az egy 3D nyomtató? És nem lehetne kinyomtatni vele mondjuk… egy gyűrűt? – De, ha a gyerekek megrajzolják. – Meg tudják??? – Meg. – Akkor holnap?”
Másnap a Robotika teremben a gyerekek izgatottan várták a feladatot, amivel Kollár Kati néni és szorgos segítői készültek.
Az osztály először megismerkedett a 3D nyomtatóval, és meghallgattak néhány példát annak hasznosságáról. A rövid bemutató után alig várták, hogy maguk is elkészíthessenek egy tárgyat.
„De milyen tárgyat?” – motoszkált a fejekben a kérdés.
A feladat elkészítéséhez megkapták a „hozzávalókat”: 6 db kártyát, ami ismerteti, hogy hogyan kell használni a Tinkercad nevű programot, 20 percet, némi szabadságot és szükség esetén segítséget.
Az alkotás végén kettős sikerélmény volt. Mindenkinek elkészült a személyes tárgya és sikerült 20 perc alatt megtanulni eligazodni egy új digitális felületen.