Nagy izgalommal készültünk az első olyan digitális találkozóra, melyet mi szerveztünk stratégiai projektünkben. Fókuszban a tanulási nehézségek, a tanulásban akadályozottság volt, melyhez felkérésünkre több szakember is csatlakozott előadóként.
Sajnálatunkra nem tudtuk személyesen fogadni partnereinket, így egy virtuális városnézésre hívtuk meg a résztvevőket.
Ezt követően dr. Szekeres Ágota és dr. Velkey-Szenczi Beáta mutatták be, hogy a tanulásban akadályozott tanulók integrációja hogyan valósul meg a magyar oktatási rendszerben. Az előadás után egy műhelymunka keretében, melyhez a padlet felület is segítségünkre volt, átbeszéltük partnereinkkel, hogy az ő országukban mit takarnak a tanulási zavar, tanulási probléma, tanulásban akadályozottság kifejezések, mivel az alapfogalmak közös értelmezése elengedhetetlen a közös munka során. Rendkívül tanulságos volt megismerni az eltérő diagnosztikus rendszereket, problémafelfogásokat.
A köznevelés rendszere után egy másik szektort látogattunk meg digitálisan. Dely Réka nemzetközi koordinátor egy rendkívül látványos, színes előadás keretében mutatta be a „Nem adom fel” Alapítvány tevékenységeit, célkitűzéseit, megvalósult projektjeit.
A második napon az akadálymentes tanulási környezetet vizsgáltuk meg a tanulási problémák tükrében. Szintén dr Szekeres Ágota és dr Velkey-Szenczi Beáta voltak segítségünkre ebben, akik interaktív előadásukkal közelebb hozták hozzánk a kutatási eredményeket, bemutatták a jelenleg is megvalósuló jó gyakorlatokat.
Ezt követően közösen összegyűjtöttük minden egyes partner esetében azokat a módszereket, technikákat, melyeket ők használnak a mindennapokban.
Végül az EMMI Budapesti Javítóintézetében folyó szakmai munkát tárta elénk Molnár Anna egy rendkívül szuggesztív előadás keretében.
Nagyon köszönjük előadóinknak, hogy támogattak minket abban, hogy ilyen színvonalas programot valósíthassunk meg a két nap során!
A találkozóra a The Why and the Way Erasmus+ stratégiai együttműködés keretében került sor, 2021. április 19-20. között.