…volna, ha a vírushelyzet nem írja át a nemzetközi projektek lebonyolítását is. Így itthonról vettünk részt a The Why and the Way című projekt első tanulási/oktatási/képzési célú tevékenységén.
A projekt fókuszában a hozzáférhető tanulási környezet áll, célunk megvizsgálni ennek valamennyi aspektusát (fizikai, pedagógiai szociális) a résztvevő országok (Svédország, Norvégia, Spanyolország, Magyarország) oktatási rendszerében, összegyűjteni és megosztani az ezzel kapcsolatos jó gyakorlatokat.
Február 22-én és 23-án a svéd partner (a projekt koordinátora) mutatta be tapasztalatait, bepillantást engedve a mindennapjaikba.
Új aspektust jelentett számunkra a fizikai környezet kialakítása során a hallási problémák figyelembe vétele, a svéd intézmény ezzel kapcsolatos vizsgálata és megoldási javaslata (Soundfield system).
Izgalmas előadáson ismerhettük meg a partnerintézmény – elsősorban bevándorlókra vonatkozó – munkára felkészítő programját, amelyben kulcsszerep jut a munkaerőpiaci igényeknek, illetve a munkaadókkal való együttműködésnek.
Ugyancsak a munka világába való átmenet kapcsán hallhattunk az egyénre szabott oktatás lehetőségeiről, amely során az önálló életre való felkészítés és a társadalmi beilleszkedés támogatása a kiemelt feladat.
Megismertük az értelmi fogyatékos fiatalok felnőttoktatásának a partnerintézmény által kínált jó gyakorlatát, amelynek mentén bepillantást nyerhettünk a fogyatékosokat támogató rendszer komplexitásába is.
Az előadások mellett lehetőségünk nyílt megosztani tapasztalatainkat, megismerni a többi partnerintézmény folyamatait is.
A projekt következő találkozóját intézményünk szervezi, ugyancsak digitális formában. Bízunk benne, hogy az azt követő találkozókra már személyesen kerülhet sor. A projektről bővebben ezen a honlapon lehet tájékozódni: http://thewhyandtheway.eu/